קרב הג'וש הגדול

אם יש משהו מהתקופה האחרונה שמכיל בתוכו, לטעמי, את תמצית הDNA של האינטרנט כפי שהאינטרנט היה צריך להיות, זה קרב הג'וש הגדול.

זה התחיל באפריל 2020 כאשר אדם בשם ג'וש צירף עוד 7 אנשים עם שם זהה לצ'אט פייסבוק וכתב "אתם בטח תוהים למה אספתי את כולכם כאן היום". אחד הג'ושים האחרים הגיב "כי לכולנו יש את אותו שם?". והג'וש שפתח את הקבוצה הגיב:
"בדיוק. 24/04/2021 12:00. ניפגש בקואורדינטות (40.8223286, -96.7982002) ונילחם. מ שינצח, יזכה לשמור את השם. כל האחרים צריכים לשנות אותו. יש לכם שנה אחת להתכונן. בהצלחה."

אני לא יודע מתי בדיוק השיחה הזאת הפכה לויראלית אבל בשבועיים האחרונים לא ניתן היה לגלוש ברשת (ב reddit בעיקר, אבל גם בטוויטר ופייסבוק) בלי לראות ממים והתייחסויות לקרב הג'וש הגדול הקרב ובא.

ואכן, ב 24/04/2021 בקואורדינטות המצויינות (שמסתבר שהיו שדה גדול בנברסקה) התרחש קרב אפי בין עשרות אנשים בשם ג'וש.

Josh Fight 2021: Joshes battle in Nebraska to find Josh champion |  rocketcitynow.com

הזוכה, אגב, הוא ילד בן 4 בשם ג'וש וינסון ג'וניור או "ג'וש הקטן" כפי שכינו אותו באירוע. הוא הוכתר בכתר של בורגר קינג לקול צהלות הקהל ונראה שהוא מאוד נהנה מכל המהומה סביבו.

אם אני אנסה לתאר את זה במילים של היום, אז זו דוגמה מדהימה לויראליות אורגנית. אירוע אמיתי שצמח ממשתמשים אמיתיים, ללא פרסום, ללא חברה גדולה שעומדת מאחורה, ללא שום מטרה מלבד לעשות כיף.

אם אני אנסה לתאר את זה במילים של פעם… איזה באעסה שלא קוראים לי ג'וש..

כתיבת תגובה